Vulkaanuitbarsting IJsland 2010

dinsdag 5 april 2011

2 daagse trip naar het noorden

Hey iedereen!!!

Afgelopen zondag en maandag hebben we een trip door het Noorden van IJsland gemaakt.
We zijn om half 10 vertrokken, lijkt niet zo vroeg maar is het wel na een zaterdagavond.
Zo zijn we dus vertrokken voor een trip van 1300km.
Al snel zaten we in een tunnel die onder de zee door liep en die ongeveer 6km lang en 160m diep was.
Daarna kwamen we in het gebergte waar nog heel wat sneeuw lag. Het was zeer prachtig om te zien.
Na 10km waren we al even gestopt om fotokes te trekken van het uitzicht en de beentjes te strekken want het was dringend nodig.

Toen zijn we nog een uurke verder gereden voor we iets gingen eten, onderweg nog prachtige bergen gezien.
Dan zijn we verder gereden aan 1 stuk door naar de stad Akureyri voor boodschappen te doen voor het avondeten. Dan dachten we nog door te rijden naar de kraters maar we hadden dikke pech want het begon me daar weer vollebak te sneeuwen, dus reden we maar terug naar het stadje voor te overnachten.
We verbleven daar in een hostel voor 1 nachtje.

We hebben daar hot-dogs gemaakt, en we zijn 's avonds een klein wandelingske gaan maken en achteraf zijn we dan vroeg gaan slapen voor ne keer.
We hebben lekker uitgeslapen tot half 11 en hebben als ontbijt chocoladecake gegeten om ons op te peppen.
(desertje van de dag ervoren)
We hadden deze keer meer geluk. De weersvoorspellingen zagen er goed uit en we zijn dus vertrokken om half 12 naar onze bestemming: MYVATN. Daar zagen we een krater van een vulkaan , het was geweldig.

Natuurlijk moesten we die krater, die vol met sneeuw lag, beklimmen.
Voor sommige was het niet zo moeilijk, maar voor Geoffrey en Florent was het afzien.

Toen we boven kwamen hadden we een prachtig uitzicht van de krater zelf en van de omgeving.

Na een paar fotokes genomen te hebben moesten we terug naar beneden, en we dachten dat opgaan moeilijk was maar het afgaan was letterlijk afgaan.

Toen we beneden kwamen hebben we eens goed gegeten, lekkere boterhammen met shinka, salami en kaas.
Vanuit hier zijn we naar de boorgaten vertrokken, onderweg hebben we weer natuur en bergen gezien.
Uit de boorgaten kwam heel veel stoom en was mooi om te zien.

Toen wouden we nog naar de watervallen gaan kijken maar we hadden pech, want door wegenwerken waren de wegen afgesloten. Jammer en dus zijn we vanaf daar maar aan onze terugreis begonnen.
Na 7uur rijden en weer met prachtig uitzicht zijn we dan toch thuis geraakt.
Het was een heel fijn en prachtig uitstapje, nadit zijn we nog 1ne gaan drinken voor het af te leren.

Grtzzz  Sébastiaan, Florent, Felten, Geoffrey, Tim!!!

Klik hieronder om meer foto's van deze uitstap te bekijken